kiikarit nainen

Hankkijan viestintäopas

Hankkijan viestintäopas kertoo markkinaviestinnän merkityksestä hankintaprojektin onnistumiselle, sekä ohjeistaa viestinnän toteuttamiseen hankinnan suunnitteluvaiheessa. Opas soveltuu erityisesti innovatiivisiin hankintoihin, kun halutaan löytää uudenlaisia ratkaisuja, esimerkiksi cleantech-hankintoihin.

Opas koskee tarjouskilpailun ulkopuolella tehtävää viestintää ja on siten linjassa hankintalainsäädännön kanssa. Ennakoivan markkinakartoituksen toteutuksen helpottamiseksi oppaan liittenä on valmiita mallipohjia. Opas tarjoaa myös vinkkejä toimialakohtaisista tietolähteistä, joita kannattaa hyödyntää hankinnan suunnittelussa ja alan yrityksille viestittäessä.

Opas on luettavissa kokonaisuudessaan nettisivuillamme tässä osiossa. Voit myös ladata oppaan tulostettavan pdf-version sivun oikeasta reunasta.

Sisällysluettelo:

1. Viestintätoimenpiteet hankintaprosessissa

2. Ennakoivan viestinnän hyödyt

3. Määrittele tarve yhdessä käyttäjien kanssa

4. Näin toteutat ennakoivan markkinakartoituksen

5. Teknisen vuoropuhelun toteuttaminen

6. Viesti hankinnan tuloksista




Sivua päivitetty viimeksi 16.9.2015