Ajankohtaista 2017

5.1.2017 16.45

Markkinavuoropuhelu takaa onnistuneen energiatehokkuuspalvelun hankinnan

Erityisen onnistuneiden ja innovatiivisten hankintojen takana on aktiivista viestintää ja vuoropuhelua niin markkinatoimijoiden kuin palvelua tai tuotetta käyttävien asiakkaiden, esimerkiksi kuntalaisten kanssa. Motiva julkaisi joulukuussa 2016 ohjeen markkinavuoropuhelun onnistuneeseen toteutukseen energiatehokkuuspalveluiden hankinnassa.

Säästötakuun ja rahoituksen sisältävien energiatehokkuus-palveluiden hankinnassa markkinavuoropuhelu on tärkeä osa hankintaprosessia, joka alkaa tarpeen ja tavoitteen määrittelyllä. Sen jälkeen ennakoivassa markkinakartoituksessa hankintayksikkö viestii hankintatarpeestaan ja sen tavoitteista palveluntoimittajille. Tekninen markkinavuoropuhelu taas koskee hankintakohteen teknisiä ja laadullisia yksityiskohtia ja vuoropuhelua käydään työpajoissa tai kahden kesken toimittajien kanssa.

Lue lisää, miten voit toteuttaa markkinavuoropuhelua energiatehokkuuspalveluiden hankinnassa:

Markkinavuoropuhelu energiatehokkuuspalveluiden hankinnassa (pdf) (175.5 KB)


Palaa otsikoihin



Sivua päivitetty viimeksi 5.1.2018